top of page

پروفایل لینکدین و تعاریف مختلف آن

Updated: Aug 20, 2018


پروفایل به معنی معرفی، شناساندن یا توصیف یک فرد یا سازمان، بخصوص در مقابل و انظار عمومی است. همه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مَجازی، برای معرفی کاربران و استفاده کنندگان از خدمات خود و یا ارائه دهندگان اطلاعات و دانش، بخشی یا صفحه‌ای را به عنوان پروفایل یا معرفی برای شناساندن کاربر یا خدمت دهنده در آن رسانه به مخاطب و عموم استفاده‌کنندگان با شرایط خاص و تعاریف و محدودیتهایی، اختصاص داده اند. کاربران بصورت عام چه اشخاص یا سازمانها و موسسات و خدمت دهندگان نیز برای معرفی خود در این رسانه ها، اطلاعات توصیفی خود را در پروفایل قرار داده و خود را در آن به عموم می‌شناسانند.

و اما پروفایل لینکدین، تعاریف دیگری از پروفایل سازی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را مطرح نموده است:

1) پروفایل لینکدین یک Landing Page حرفه ای برای معرفی شماست. در واقع وقتی شما یک پروفایل در لینکدین برای خود یا سازمان خود ایجاد می‌کنید، با توجه به آدرس دهی اینترنتی به این صفحه، شما قابلیت ایجاد یک صفحه ورودی (صفحه خانه) در وب سایت شخصی خود دارید.(به توصیه‌های بعدی در خصوص اصلاح و مناسب سازی آدرس-URL-این صفحه توجه بفرمائید).

2) پروفایل لینکدین یک رزومه دیجیتال برای افراد می‌باشد.

بر اساس تعاریف و پارامترهای مشخص کننده یک فرایند یا جزء دیجیتال، میتوان متوجه شد، آنلاین بودن رزومه در لینکدین باعث می‌شود مخاطب و بررسی کننده پروفایل شما آخرین لحظه، یا به روز رسانی شده رزومه شما را مشاهده نماید و این بمعنی دیجیتال بوده رزومه شما و آنلاین بودن آن است.

3) پروفایل لینکدین یک ابزار مناسب و مجانی برای معرفی و شناساندن بِرَند شخصی و حرفه‌ای شماست. ما تاکنون در خصوص برندینگ در فضای کسب و کار یا در موضوع کالا و خدمات زیاد دیده و شنیده‌ایم، ولی آیا کسی می‌تواند در مورد بِرَند شخصی و حرفه‌ای خود اطلاع رسانی و آگاهی بدهد. (در مورد برند سازی شخصی و حرفه‌ای بیشتر بدانیم)، حال با این دانش که یک ابزار بصورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، تا برای معرفی و شناساندن خود در استانداردها و اندازه‌های مقبول و برای ارائه داشته‌ها و به‌دست‌آورده‌های خود در طول زندگی، می‌تواند به نحو مناسب و با استراتژی‌های بازاریابی (فردی و شخصی) خود را مطرح و به رُخ بکشد.

4) پروفایل لینکدین یک تبلیغ دیجیتال مجانی بر روی فضای مجازی از آنچه شما می‌خواهید آن را به مخاطب خود ارائه دهید. از نگاه بازاریابی و مارکتینگ، به آنچه شما در طول دوران زندگی و کاری خود آموخته، تجربه کردید، مهارت کسب کردید و یا دست‌آوردهایی در آن داشته اید را با این ابزار رایگان دیجیتال، به راحتی می‌توانید در سراسر فضای مجازی تبلیغ و به مخاطب خود معرفی و ارائه دهید.

bottom of page