top of page

لینکدین و اهمیت آن در کاریابی، برای کارفرما، جذب و استخدام کنندگان و استعدادیاب‌ها

Updated: Feb 21, 2019

لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی آنلاین برای فعالیت‌های حرفه‌ای با بیش از 610 میلیون عضو در بیش از 200 کشور و منطقه دنیا می‌باشد.

شتاب عضویت افراد حرفه ای‌ها برای پیوستن به LinkedIn و استفاده از مزایای آن بیش از دو عضو جدید در هر ثانیه می‌باشد.

بیش از 46 میلیون عضو آن دانش آموز و تازه فارغ التحصیل شده‌ها ازموسسات آموزشی و دانشگاه‌ها می‌باشند.

بیش از 70% اعضای آن خارج از ایالات متحده هستند.

بیش از 30 میلیون شرکت و سازمان و 90 هزار موسسه آموزشی در LinkedIn خود را معرفی کرده اند.

همچنین بیش از 20 میلیون آگهی استخدام (جذب نشده) در LinkedIn منتشر و فعال است.


این شبکه ابزارهایی را دراختیار قرار می‌دهد که به طور خاص برای کمک در پیدا کردن شغل(کاریابی)، و از طرفی برای کارفرماها نیز شرایطی برای ترویج کسب و کار خود ارائه می‌دهد، این ابزارها، به طرفین امکان می‌دهد که فرصت های کلیدی را شناسایی و از آن به نحو مطلوب و در جهت استراتژیهای کاریابی / معرفی کسب و کار خود اقدام نمایند.

همچنین به شما امکان می‌دهد که روابط حرفه‌ای را بسازید که پیش از آن به دلیل شرایط جغرافیایی و فیزیکی امکان آن میسر و یا محدود بوده است و جهت حفظ این ارتباطات نیز روشها و فرآیندهایی را ارائه میدهد.


استخدام آنلاین: یکی از امکانات لینکدین که به گفته کارشناسان حوزه‌های منابع انسانی و شبکه‌های اجتماعی، برتری زیادی را به کاربران خود ارائه می‌دهد، حضور افراد استعدادیاب‌ (Recruiters)، نخبه‌یاب (Head Hunters) وکارکنان حوزه های منابع انسانی به طور فزاینده در آن است که از لینکدین به عنوان منبع به روز و آنلاینی برای پیدا کردن نامزدهای احتمالی مشاغل استفاده می کنند.


به تازگی امکان جدیدی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته که بصورت اختصاصی کاربران می‌توانند برای این افراد پیغام و اطلاعات کلیدی‌تری از خود که مایل به نمایش آن در پروفایل عمومی خود نیستند، ارائه داده و علاقه خود را برای یافتن فرصت‌های شغلی به استعدادیاب‌ها اعلام نمایند.

از طرفی نیز اینگونه افراد با پرداخت هزینه‌ای می‌توانند از امکان متقابل لینکدین در معرفی نامزدهای احتمالی مشاغل مور نظر و دریایی از اطلاعات فرصت‌یاب‌ها در زمینه های مختلف بهره ببرند.

 

news.linkedin.com/about-us#statistics

bottom of page