top of page

شش بخش مهم در پروفایل لینکدین

Updated: Feb 21, 2019

پروفایل لینکدین از چند بخش تشکیل شده است، به اولین بخش آن کارت معرفی (Introduction Card) می‌گویند.

در این بخش افراد خود را بصورت مختصر و مفید معرفی می‌کنند؛ نام، عنوان، عکس، محل، حوزه کاری و همینطور خلاصه‌ای از پروفایل خود را ارائه می‌نمایند. این قسمت ابتدایی، ولی مهم، در پروفایل بخشی است که استعدادیاب‌ها کمتر از 10 ثانیه برای بررسی آن وقت گذاشته و اگر چشمگیر نباشد از مطالعه بقیه پروفایل صرف نظر می‌نمایند.

1) نام: در لینکدین بر خلاف سایر شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی که عموماً افراد امکان استفاده از نامهای جعلی و غیر را دارند، لازم است از نام اصلی و حرفه‌ای که در مدارک و اسناد موجود است استفاده شود. درواقع همزمان با درخواست عضویت در این شبکه به توافقنامه کاربری 10 ماده‌ای موافقت نموده و متعهد به آن می شوید:

By clicking Join now, you agree to the LinkedIn User Agreement, Privacy Policy, and Cookie Policy.

فکر میکنید چه تعداد از چند صد میلیون نفر عضو لینکدین این موافقتنامه و یا سایر سیاست‌های استفاده از لینکدین را خوانده باشند؟؟(حداقل در زمان عضویت!)

طبق ماده 8، اعضا موافقت می‌کنند که فقط از نام اصلی خود در پروفایل لینکدین استفاده نمایند.

2) عنوان (Headline): این بخش 120 کاراکتری در کارت معرفی، بعد از اسم اولین و مهمترین محل معرفی حرفه‌ای شما به مخاطب است، برخی در راستای تفکر بازاریابی بر روی حرفه و تخصص و برند سازی شخصی و حرفه‌ای افراد، به این بخش بیلبورد نیز می‌گویند.

در واقع شما در این 120 کارکتر به مخاطب، خود را بصورت حرفه‌ای معرفی میکنید، پیش فرض در اینجا سِمَت و محل کار شما و یا دانشجو بودن در محل تحصیل میباشد، ولی این بخش کمی بیشتر از معرفی سِمَت شغلی شما مهم و اساسی است. در این جا شما به بیننده پروفایل خود، مشخص می‌کنید کی هستید، چه کار میکنید، برای بهتر شدن در محل کارخود چه کار کرده‌اید، میکنید و یا خواهید کرد و دلیل اینها چیست؟

روشهای مختلفی برای انتخاب عنوان میتوان ارائه کرد:

* همانطور که مطرح شد، شغل و محل کار و یا تحصیل در محل تحصیل ابتدایی ترین و از پیش فرض‌های لینکدین برای عنوان پروفایل میباشد.

* استفاده از ایده‌های افراد مشابه ما و یا افرادی که دوست داریم در آینده، شغل و یا وضعیتی مشابه/نزدیک آنها داشته باشیم، با یک جستجوی مختصر و ساده در لینکدین لیستی از افراد را بدست آورده که عناوین آنها میتواند الگو و راهنمای خوبی برای ارائه عنوان حرفه‌ای ما باشد.

* بسیاری از افراد حرفه‌ای، مشاورین و مدرسین در حوزه برندینگ حرفه‌ای و شخصی در مقالات و راهنمایی‌های که در نشریات آنلاین منتشر شده، روشها و ترفندهایی را جهت استفاده در عنوان پروفایل لینکدین ارائه کرده اند، فقط کافیست آنها را گوگل کنید!

* استفاده از کلیدواژه های حرفه ای در حوزه تخصصی و حرفه‌ای خود. کافیست از کلیدواژه‌هایی استفاده کنید که شما را در بهترین حالت معرفی نماید.

* استفاده از عناوینی که شما را جالب، چشمگیر و منحصر بفرد نموده و باعث شود بیننده برای دیدن بقیه اطلاعات شما و دانستن بیشتر از شما علاقه‌مند شود. به این عنوان

(USP-Unique Selling Proposition) می‌گویند.

*استفاده از عناوین شغلی استاندارد در هر کشور، به عنوان مثال در کشور کانادا عناوین شغلی طبقه بندی شده و کدگذاری شده است و میتوان به سادگی عناوین مرتبط با شغل پیشین، تخصص، تحصیل و یا شغل مورد نظر و هدف را یافت.

شاید نوشتن یک یا چند عبارت که بتواند شما را بصورت منحصر فرد و مشخص و با وجه تمایز مناسب معرفی نماید در حد 120 کارکتر کار سختی باشد، ولی با یک جستجوی ساده، میتوانید به راحتی پروفایلهای را مشاهده نمایید که از پس این کار بخوبی برآمده‌اند.

3) عکس پروفایل: در پروفایل لینکدین لازم است عکس دارای مشخصات زیر باشد؛

عکس صاحب پروفایل، کاملا جدید و به روز، مستقیم رو به دوربین. صورت شخص بین 50 تا 70 درصد کارد عکس را بپوشاند، در پشت سر چیزی که حواس بیننده را پرت کند نباشد، البته توصیخ میشود پشت سر زمینه سفید، تاریک و یا مات باشد. همچنین لباس پوشیده شده در عکس با زمینه کاری دارنده پروفایل منطبق بوده و البته لبخند نیز چه بر لب و یا چشم بر جذابیت عکس خواهد افزود.

4) ناحیه و منطقه زندگی و یا کار، در لینکدین برای طبقه بندی محلی از شما درخواست نام کشور و سپس متناسب با آن در برخی از کشورها، کد پستی درخواست می‌گردد، این منطقه میتواند محل زندگی شما و یا محل کار شما و یا محلی که مایل هستید درآن معرفی شوید، باشد. در صورتی که لینکدین به شما پیشنهاد نواحی یا مناطق بزرگتر از منطقه فعلی شما را داد، منطقه یا ناحیه بزرگتر را انتخاب نماید.

5) حوزه پیشه یا تخصص کاری در لینکدین به عنوان Industry مشخص شده است و کاملاً کلی و از پیش تعریف شده می‌باشد و شما نمی‌توانید به آن اضافه کنید، سعی کنید از حوزه‌ای استفاده و آن را انتخاب کنید که کار مورد هدف و تمایل شما در آن حوزه قرار دارد.


6) خلاصه پروفایل یا Summary در لینکدین با ارزشترین ، پر بیننده ترین و به روز ترین بخش از پروفایل یک شخص می‌باشد. شاید به همین دلیل این بخش 2000 کارکتری، محلی است برای نمایش عناوین و کلیدواژه‌های منحصر بفرد و جذاب کننده‌ برای هر شخص که باید انگیزه‌ها و ارزشهای خود را در گذشته، حال و آینده نمایش دهد.

bottom of page